Pages

About Me

My photo
"Back To Nature" is the theme adopted for this school's environmental awareness program. This community strives to inculcate the love of nature among the youth in this school through hands on experience in nature. We aim to show the young generation that nature is not only for the viewing pleasure, it can also provide and protect us, thus, we need to protect and sustain it for the future.

Tuesday 15 April 2014

Program Khidmat Masyarakat Kelab Keceriaan Dan Skuad Kembara Hijau SMK Majakir 2014:
AKTIVITI MELUKIS MURAL DI TABIKA PERPADUAN DAERAH PAPAR

         Pada tahun ini Jawatankuasa Serasi dan Lestari Sekolah telah mengadakan Program Khidmat Masyarakat yang melibatkan ahli-ahli Skuad Kembara Hijau serta Kelab Keceriaan sekolah. Program ini merupakan medium yang baik untuk membentuk generasi pelajar yang menghargai, prihatin dan bertanggungjawab terhadap kesejahteraan alam sekitar. Program yang berteraskan pendidikan luar ini juga memberi peluang kepada semua ahli yang terlibat untuk berkongsi ilmu serta kemahiran sedia ada dengan masyarakat luar. 

        Oleh itu adalah menjadi harapan pihak penganjur agar ahli-ahli yang terlibat akan dapat meningkatkan imej diri dan sekolah di mata masyarakat. dari segi perkembangan diri pelajar, penglibatan dalam program ini membolehkan pelajar merasakan dirinya sebahagian daripada anggota masyarakat yang bertanggungjawab. Dengan ini pelajar akan dapat membina imej diri yang positif, memupuk semangat kesepunyaan dan rasa bangga kerana telah memberi sumbangan kepada sekolah dan masyarakat.

      Untuk merealisasikan hasrat ini, Jawatankuasa Serasi dan Lestari Sekolah telah mengadakan satu siri aktiviti melukis mural di beberapa buah Tabika Perpaduan dengan kerjasama Jawatankuasa Penyelaras Tabika Perpaduan (JPTP). Sebanyak 3 buah tabika telah terlibat iaitu ; Tabika Perpaduan Taman Perumahan Pengalat Besar, Tabika Perpaduan Kampung Benoni dan Tabika Perpaduan Taman Pantai Lok Kawi. Bagi memastikan penglibatan secara total semua ahli Kelab Keceriaan dan Skuad Kembara Hijau, pelajar telah dibahagikan kepada 3 kumpulan.

TABIKA PERPADUAN TAMAN PENGALAT, PAPAR
19 - 23 MAC 2014








TABIKA PERPADUAN KG. BENONI, PAPAR
27 - 31 MAC 2014






TABIKA PERPADUAN TAMAN PANTAI LOKKAWI, PAPAR
2 - 4 APRIL 2014







LAPORAN:   ROHIAH BENGKUI
GAMBAR:     HAJIJAH HASAN

No comments:

Post a Comment